Yazılanların içeriğinin dengesiz olmasından, uzun süreli aralıklardan, kötü esprilerden, güzelliklerden, çirkinliklerden, paylaşımlardan, sessizliklerden, sorulardan, cevaplardan, fikirlerden, kendini beğenmişliklerden blog sahibi sorumludur. Bu durumdan da çok memnundur. Blog ermiş kedi cingöz ve sapsal köpek majör'e ithaf edilmiştir.

10 Haziran 2008 Salı

Tüketim toplumuna hayır!


Birkaç ay önce bir karar aldım, evde kullanmadığım (kısa gelen, modelinden sıkıldığım, popomdan geçmeyen) kıyafetlerimin hepsini giyilir hale getirmeden yeni kıyafet almak haram sana dedim kendime! Tüketim toplumu olmak nereye kadar dedim!! Nitekim bu sebepten alışverişten soğudum :) Neyse ki T kendine birşeyler almak istiyor, ona kıyafet bakarken kendime geliyorum ;) Şu ana kadar {yalnızca} bir etek (beli bir garip) bir gömlekbluz (çok mu dar oldu ne!) bir de önü kapanmayan bolero tamir etmiş gururlu bir insan olarak Hayrettin Karaca (TEMA Vakfı'nın kurucusu) ile yapılan söyleşiyi de okuduktan sonra belki makyaj malzemelerimi de kendim yapabilirim diye kafama bir kurt soktum, onunla yaşıyorum bu sıralar.

Kendi rujunu kendin yap kapsamında bulduklarım:

Gerekenler:
2 ölçü kenevir tohumu, avocado yağı veya badem yağı
1 ölçü saf hindistan cevizi yağı
1.5 ölçü balmumu
1/4 çay kaşığı biberiye özü
birkaç damla E vitamini yağı
koku vermesi için birkaç damla bitkisel yağ (nane, portakal, limon, greyfurt, vanilya vs)
Orjinali burada

Balmumunu çok kısık ateşte kaynatmamaya dikkat ederek eritiyoruz. Eridikten sonra bitkisel yağ haricindeki malzemeleri içine ekleyerek ısıtmaya devam ediyoruz (Bu arada büyükçe bir cezve gibi ağızında dökmeyi kolaylaştıracak bir kap kullanmak daha faydalı oluyor). Daha sonra ısıdan etkilenmeyen bir kaba boşalttığımız karışıma bitkisel yağı ekliyoruz ve iyice karıştırıp hemen tüplere ya da ufak kaplara döküyoruz. Karışımı dökmek için bitmiş ruj kaplarını, eski far kaplarını sıcak suda bekletip temizleyip kullanabilirsiniz. Üzerini düzeltip (elimizle değil! :)) soğumasını bekledikten sonra! Ta daaa! Rujunuz hazır! Tek problem tamamen renksiz olması!

Bu sorun için ise araştırmacı gazeteciliğim devam ediyor! Gıda boyasının fazla kullanımı tavsiye edilmediği için doğal fransız kili veya mika kullanılabilir deniyor. En kısa zamanda bir aktara gidip neler var neler yok bakmayı düşünüyorum.

Karışımın içine bal ve zeytinyağı koymanın da güzel etkiler yaratabileceği ihtimal dahilinde..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler! Thanks! Grazie! Danke! Tack! Merci! Misaotra! Gracias!