Yazılanların içeriğinin dengesiz olmasından, uzun süreli aralıklardan, kötü esprilerden, güzelliklerden, çirkinliklerden, paylaşımlardan, sessizliklerden, sorulardan, cevaplardan, fikirlerden, kendini beğenmişliklerden blog sahibi sorumludur. Bu durumdan da çok memnundur. Blog ermiş kedi cingöz ve sapsal köpek majör'e ithaf edilmiştir.

23 Temmuz 2008 Çarşamba

Tartışmanın dayanılmaz hafifliği


Düşünmek, tartışmak, paylaşmak hele de kafa dengi insanlarla bunları yapmak ne kadar güzel!!
Evet demek, farketmeden kafa sallamak, saçmalama diye kendi fikrini savunmak, bazen hak vermek, bazen ödün vermemek... :)

"Tartışma" hep negatif birşey olarak algılanırdı ben küçükken.. Oysa şimdi en hararetli tartışmaları yapıp, en derin konulara girip, bazen bağır çağır, bazen küs otur döngüleri içerisinde bile birbirimize saygımızı koruyabiliyoruz. Artık tartışma bende negatif değil aksine pozitif hisler uyandırıyor. Fikirleri çatıştırmak, harmanlamak ve paylaşmak tartışmaktan geçiyor çünkü.

Ancak gerçekten bir noktaya varamadığımız, biraz daha ilerlersek kırıcı olacak olan tartışmaları bulunduğu yerde bırakıp kaçmak gerekiyor. Tartışmayı durumu ortaya koymak suretiyle ertelemek hem hararet ile söylenebilecek sözlerden kurtarıyor bizi, hem de bir noktaya gelip tıkanmadan önce üzerini güzelce kapattığımız tartışmayı zamanı gelince raftan indirip daha sağlıklı şekilde inceleyebiliyoruz.

Tartışma dediğim "fikirleri karşı karşıya getirme" eylemini polemik, kışkırtma ve kavgadan ayırmak gerek. Söylediğiniz bir sözü döndürüp dolaştırıp çıkılmaz noktaya getirmeye çalışan, negatif eleştiri okları yağdıran, öfkeliyken asıl yaptığı bağırmak olup tartıştığını zanneden insanlarla (ki bu sınıfa bazen ben de giriyorum ;)) tartışmaya girmekten de kaçınılması gerektiğini düşünüyorum.

Don't argue with stupid people, others may not understand the difference

Bana kaliteli tartışmalar yaşatan, yeni birşeyler öğrenmeme vesile olan, konulara farklı taraflardan bakmamı sağlayan herkese çok teşekkür ediyorum! :)

Tabiii bu tartışmaları eyleme dökmek gerek biraz da... Eğitim şart ;)

Biraz kopuk bir yazı oldu ama "yaza" verin...

3 yorum:

  1. kavga ederken de yazı yazarken de "niyet önemli" diyelim ...boşver kopuk oluversin bu yazı da:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. tartışmayı öğreten eğitim kurumları ve tartışma kültürünü benimseyen bir toplum olabilmek ümidiyle...

    YanıtlaSil
  3. @hulya; gerçekten haklısın, niyet çok önemli...kavga ederken,yazarken, tartışırken birilerine veya hayata birşeyler katmak olunca amaç, böyle kopuk bir yazı bile böyle güzel yorumlar alabiliyor ;) bu arada header (ve avatarın) çok güzel!

    @fatmanur erdogan; tartışmanın kötü olduğunu duyarak büyüdük sanki hep... Sorunları konuşarak çözmek yerine tartışmadan kaçmak için bastırır olduk sanki. Eğitimsel olarak da ne verdilerse onu aldık, fikir yürütmedik, çatışmadık, birleşmedik pek. Umarım daha bilinçli şekilde ilerler birşeyler zaman geçtikçe...

    yorumlarınız için teşekkür ediyorum, bunlar ilk "çevre dışı" yorumlarım... beni bulmadan önce siz ben sizleri okuyordum ara ara...şimdi hislerim "yaşasın ünlü oldum" ve "yaşasın ünlü birileriyle tanıştım" arasında gidip geliyor :P :)))

    YanıtlaSil

Teşekkürler! Thanks! Grazie! Danke! Tack! Merci! Misaotra! Gracias!